Nå kan du være med å gjøre en livsstilsendring!

Mennesker er i konstant endring, vi erfarer, feiler, prøver og lærer hele tiden. Jeg er jo intet unntak jeg, og merker godt at innleggene mine er annerledes nå enn når jeg startet bloggen. Jeg har tenkt mye på dette i det siste, og jeg føler at disse endringene vil være til stor nytte for mange av dere. Jeg håper at dere fortsetter å følge meg videre, uten dere flotte lesere hadde ikke bloggen vært den samme, og det er på grunn av dere at jeg ønsker å hele tiden forbedre meg! Tusen takk! 

 

Inspirasjon og fysisk aktivitet
Etterhvert som jeg gjør endringer i eget liv så ønsker jeg å inspirere andre til å gjøre det samme. Jeg ønsker å nå frem til de som ønsker å gjøre endringer, men kanskje ikke veit helt hvordan man skal starte eller hvordan gjøre endringer som varer. Det er ikke lett å endre vaner! Noen sitter og venter på motivasjonen som de tror skal falle i fanget på dem, men det er ikke helt slik det fungerer altså.

Vi tar et skritt om gangen. Mestringsfølelse = motivasjon, men for å få mestring må man starte et sted. Jeg er faktisk på en liten reise selv om dagen, og jobber med å finne treningsgleden! La oss backe hverandre, jeg er klar! Husk at 10 minutter med fysisk aktivitet er mye bedre enn ingenting. 

 

Kosthold
Det er dessverre lett for meg å glemme at ikke alle sitter med en grunnleggende kunnskap om ernæring. Enkelte ord og uttrykk eller oppskrifter og ingredienser kan derfor høres veldig innviklet ut! Fra nå ønsker jeg å bryte ned mytene om at kosthold er komplisert eller vanskelig, og dele helt enkel kunnskap om ernæring og oppskrifter som alle får til, som også kan klemmes inn i en hektisk hverdag.

Dette er jo ikke egentlig så ulikt fra de fleste oppskriftene jeg har delt hittil, og jeg tror mange av dere leser bloggen min nettopp på grunn av det! Problemet mitt er at jeg lar vær å fotografere og dele oppskriftene mine, fordi for meg er de så “hverdagslige” og jeg tror den maten er en selvfølge for alle. Det er det jo ikke! Jeg skal bli flinkere til å dele de hverdagslige oppskriftene og andre ting med dere. 

Dette innlegget om forskjellen på næring og kalorier syns jeg er en god start, for dere som er interessert i å lese slikt!  

 

Sunn mat
Jeg vil ikke ha et fokus på at oppskriftene jeg deler er sunne, fordi jeg vil du skal forstå at alt jeg deler er mat med gode byggeklosser og berikende næringsstoffer, og guess what?! Det er helt vanlig mat! Mat er ikke vanskelig eller fienden. Mat skal være enkelt, smake godt og gi oss glede og energi i hverdagen! 

Jeg deler aldri hvor mye kalorier, fett, karbo og protein det er i maten, eller hvor mye jeg spiser. Det er totalt urelevant, fordi alle er forskjellig og trives med forskjellig mat. Det viktigste for meg er at vi spiser mat som får oss til å føle oss bra!

 

Sosiale medier 
En ting jeg ikke har nevnt for dere på bloggen enda, er at jeg er blitt invitert til å snappe fast for Helsesnappen! Det er bare så kult og jeg er så stolt av at de vil ha med meg i den flotte gjengen. Legg til helsesnappen på snapchat! 

Instagramkontoen min er helle ikke noe lik slik den var da jeg startet den. Jeg bruker også instastories flittig, og prøver å komme med nyttige tips, inspirasjon, matoppskrifter i tillegg til annet personlig innhold, så følg lisamalenee på instagram om du vil følge med der! Legger ut noe daglig! 

 

Utdanning
Etter at jeg startet å blogge om mat og helse har bare interessen økt mer og mer, og leg leser hele tiden for å finne nyttig og ikke minst korrekt informasjon. Etter mye og nøye tenking kom jeg frem til å utdanne meg som kostholdsveileder Tunsberg Medisinske Skole, og er ca. halvveis i studiet nå. Jeg syns det er veldig moro og interessant! Jeg har allerede mange planer og idéer om hva jeg skal gjøre videre etter dette studiet for å bygge på kompetansen min enda mere, så vi får bare vente å se i hvilken retning jeg går! Spennende! 

 

Du er hjertelig velkommen inn i gjengen!
Hos meg er det lav terskel og takhøyde. Vi skal respektere hverandre, snakke godt om oss selv og huske at vi er alle bare mennesker som prøver så godt vi kan. Om du prøver noen av oppskriftene mine eller får inspirasjon fra blogg eller insta, så del et bilde på instagram og tagg @lisamalenee og #lisamalene så jeg kan finne deg, og vi kan heie på hverandre! 

 

glad trening treningsglede inspirasjon kosthold helse livsstil

 

 

 

Håper du gleder deg til tiden som kommer, det gjør i alle fall jeg! Og det går jo mot lysere tider, juhu! 😀 

 

 

#endring #forbedring #motivasjon #trening #kosthold #helse #livsstil #inspirasjon #underholdning 

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg