Kirsebær og ananas smoothiebowl

 

Smoothies er min store favoritt om dagen og jeg har smoothie til lunsj på jobb hver eneste dag. Denne smoothien med kirsebær og ananas er pimpet med supermat, havregryn, fett og proteiner, og er et fullverdig måltid. Når jeg skal ha den med meg på jobb heller jeg den i et syltetøyglass med lokk og når jeg skal spise den hjemme liker jeg å spise den mens den fortsatt er fryst og litt “is-aktig” med digg topping på. Såå deilig! 

 

Smoothiebowl kirsebær soma.no ananas supermat

 

// Innlegget inneholder affiliatelenker

 

Smoothiebowl med kirsebær og ananas

1 neve fryste kirsebær
1 neve fryste ananasbiter (kan sløyfes delvis eller helt hvis du vil ha mindre sukker)
1 liten banan eller avokado hvis du vil ha mindre sukker
1 dl havregryn
1 skje planteprotein, f.eks. hampprotein 
1 ts rice bran (kan sløyfes)
1 ts lecithin (kan sløyfes) 
1 klunk MCT-olje

Bruk mandelmelk eller kefir til passe tykkelse. Kefir gjør smoothien din probiotisk og super for magen! Hjemmelaget er å foretrekke, men kjøpt i butikk fungerer også. Kefir er ekstremt enkelt å lage, bare tilsett kefirkorn i melk og vent ca. 1 døgn og sil melken av kornene igjen. Korn får du av noen som har fra før, for eksempel meg! Les dette innlegget hvis du vil lese mer. 

 

Blend alt godt med stavmikser eller i en blender og hell på glass for å ta med på jobb eller skole, eller i en bolle og topp med masse deilig. <3 Min er toppet med kokosflak, kakaobiter og bipollen, som du får kjøpt på soma.no. 

 

Smoothiebowl kirsebær soma.no ananas supermat

 

Smoothiebowl kirsebær soma.no ananas supermat

 

Smoothiebowl kirsebær soma.no ananas supermat

 

Smoothiebowl kirsebær soma.no ananas supermat

 

 

Håper du har hatt en super helg og koser deg med en smoothie til kvelds. <3 

 

 

#Smoothiebowl #kirsebær #soma #ananas #supermat #helse #kosthold #godtno #smoothie

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg