Mine supermatfavoritter til 30% rabatt!

 

Når vi snakker om supermat tenker nok de fleste på et overpriset grønt pulver som man rører ut i vann og tvinger ned til tross for smaken, men jeg kan altså avkrefte den myten akkurat her og nå. Supermat brukes ikke som en erstatning for annen mat, men hvis du ønsker å tilføre enda mer næring i kosten og gi kroppen din ekstra mye kjærlighet, ja da snakker vi supermat! 

Jeg har gledet meg til å skrive dette innlegget lenge, og siden soma.no har 30% avslag på all supermat (t.o.m. lørdag 29. april) passet det perfekt å dele dette med deg nå! Dette skriver soma.no selv om supermat: 

 

“Supermat er mat med et eller flere næringsstoffer som kan ha en positiv effekt på helsen din (basert på helsepåstander godkjent av vitenskapskomiteen i EU). Supermat kan typisk være frø, korn, gress, spirer, frukt, bær, alger, sjøgrønnsaker, oljer, fettsyrer og ulike urter.”

 

På denne linken finner du hele soma.no sitt sortiment på supermat! 

 

Så til mine favoritter!

Kakaomasse og kakaosmør

Oppskriften på hjemmelaget og supersunn sjokolade delte jeg i påsken, og jeg elsker de! Rå sjokolade er bare selve definisjonen på lykke for min del, hadde jeg bare visst at man kan spise seg sunn med sjokolade litt tidligere hadde jeg sluppet og mette sjokolade-cravingsene mine med brokkoli. Trust me, NOT WORTH IT! Sjokolade til folket! 😀

Oppskriften finner du på DENNE linken. 

De inneholder også Gojibær og Bipollen

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
// Inneholder annonselenker
 

 

Bipollen!

Bipollen smaker så nydelig av honning og søtt, og bringer med seg store mengder næring. 

Disse sjokoladekulene er rullet i bipollen, og jeg liker også godt å drysse det over smoothies. mmm. <3 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

Matcha te!

Jeg elsker te, og Matcha-te må jo bare toppe lista. Denne vidunderlige teen er laget av malte matchablader, og skal i motsetning til andre teer ikke trekke, men røres ut med en spesiell visp i varmt vann. Matcha inneholder store mengde antioksidanter og for å ta vare på alle næringsstoffene i teen skal den ikke røres ut i kokende vann. 

Slik lager jeg min bulletproof Matcha-latte:
En halv ts Matchapulver
1 ts lecithin
1 ss MCT-olje
En skvett melk, kokosmelk eller havremelk
Varmt vann
Et pr dråper stevia eller annen søtning om du ønsker det. 

Siden jeg ikke har Matcha-visp har jeg alle ingrediensene i blederen min, og gir den en rask runde slik at drikken skummer seg. Nå er den klar til å nytes!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

Chlorella!

Jeg ELSKER Chlorella! Du får det i både tablett og pulverform, og er en ekstremt næringsrik alge. Den virker også rensende på kroppen ved at den binder seg til giftige stoffer og tungmetaller som aluminium og kvikksølv, som dermed blir med hele veien ut av kroppen. Jeg er for øyeblikket tom for Chlorella, og merker det faktisk på kroppen. Jeg har mer energi og initiativ i periodene jeg tar Chlorella, no joke! Perfekt for meg at soma.no bestete seg for å ha salg på mitt favoritt-tilskudd akkurat nå, yey!

 

Kokosolje!

Denne kokosoljen liker jeg godt å bruke i alt fra bakverk til steking av mat. Den er et godt alternativ til smør, fordi den inneholder mye mettet fett som tåler høye temperaturer mye bedre enn oljer gjør. Denne som heter Cocosa pure liker jeg best, så slipper man å få kokossmak på grønnsakene når man steker de i pannen! Ellers er den originale med smak genial hvis man skal lage kake eller godis av sjokolade, da gir den milde kokossmaken en nydelig touch. Et must-have på kjøkkenet spør du meg. 

 

 

 

 

Gojibær! 

Jeg har allerede nevnt gojibær en gang nå, men det får nesten få et eget punkt, fordi det er bare SÅ godt! Det er vanskelig å forklare smaken, men konsistensen kan minne om rosin og smaken er nydelig frisk og søt. Det beste med dette bæret er at det er så næringsrikt at det kan kalles for supermat og samtidig så godt at jeg like gjerne kunne tatt det med som godis på kinoen. Yuuum! <3 

 

 

Håper noen av favorittene mine faller i smak, eller har du kanskje egne supermatfavoritter? Hvilke er dine favoritter? 😀 Del de gjerne i kommentarfeltet eller send meg melding til: 

Snapchat: lisamalenee
instagram: lisamalene.no
facebook: Lisa Malene 

Jeg elsker å høre andres erfaringer og anbefalinger! 

 

 

 

#mat #supermat #sjokolade #helse #kosthold #chlorella #kakao #kokos #matcha #sukkerfri #sunn #nøtter #pollen

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg