Er du flink til å si NEI? 

På dette bildet er jeg sliten, og jeg syns selv at jeg ser sliten ut også. Jeg har vært en uke på et tungt kurs, og når fredagen kom så avlyste jeg alle planer for helgen for å ta vare på meg selv. I stedet ble den en liten tur ut døra i går på matstreif/bondens marked sammen med kjæresten. ❤ Hva prøver jeg å fortelle?
 

 

De fleste har hørt snakk om selvbilde og selvfølelse, men har du hørt om SELVHEVDELSE? Det er hva du gjør på vegne av deg selv. Å formidle til andre hva du føler og ønsker på en direkte, bestemt og positiv måte! 🌷 .
.

  • Du har rett til å være selvhevdende.
  • Du har rett til å si NEI.
  • Du har rett til å gjøre feil og tabbe deg ut.
  • Du har rett til å ikke ta over andres problemer.
  • Du har rett til å skifte mening.
  • Du har rett til å ikke oppgi grunn for din avgjørelse.
  • Du har rett til å si “jeg vet ikke”.
  • Du har rett til å være irrasjonell og ulogisk.
  • Du er ikke avhengig av andres velvilje for å klare deg i livet.

Du kommer ikke til å miste jobb, venner, kjæreste eller familie ved å være selvhevdende, men vær ærlig eller la vær å oppgi noen grunn. Å lyve gir deg ingen god selvfølelse.  Å være selvhevdende bygger opp ditt selvbilde og selvfølelse.  <3

 

 

 

#selvhevdelse #personligutvikling #kognitiv 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg