Krydret og varmende Golden latte uten melk

Golden milk, eller gullmelk, har tatt verden med storm, og denne styrkende drikken er perfekt å kose seg med nå som høstmørket og kulda kommer krypende. Når immunforsvaret jobber på høygir og en bør holde senga og la kropp og fordøyelse hvile, da bytter jeg ut kaffen med gullmelk, og jeg drikker det hele dagen lang. Jeg har blitt syk (igjen…) og da er det så deilig å ha noe varmt, fyldig og nærende å gi til kroppen. I tillegg til å være uten melk (laktosefri) så er denne drikken vegansk og inneholder godt plantefett og litt proteiner. Du trenger en blender eller stavmikser for denne oppskiften. 

 

vegansk golden latte uten melk

Krydret, fyldig og varmende gullmelk-latte 💛
En kopp varmt vann, ca. 2,5 dl.
1 ss hampfrø
1 ss kokosmelk
1 liten ss lønnesirup
1 ts gurkemeiepaste
Ha alt i en blender og blend godt i 1 min til alle hampfrøene er 

Gurkemeiepaste lager du ved å koke opp
1 dl gurkemeiepulver
1 ts kanel
1 ts kardemomme
1 ts pepper
1 ts ingefærpulver
1 ss kokosolje
2-3 dl vann.

La det putre i 10 min, spe på mer vann om nødvendig, og ha på glass. Holder seg i kjøleskap ca. 1 uke.

Kos deg med en varm kopp gullmelk utover høsten. 🧡🍂 

 

vegansk golden latte uten melk

 

vegansk golden latte uten melk

 

vegansk golden latte uten melk

 

 

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg