Jeg byttet vekk pc’en med tursekk

Jeg føler meg kvalt og håpløs. Asfalt på vei til jobb, og asfalt tilbake. Åtte timer foran skjermen hver dag på jobb, og skrive blogg foran pc’en på fritiden. Trærne og havet synes langt i det fjerne, men rundt meg finnes bare høye bygninger og konstant during fra trafikken. 

Neida, jeg trives egentlig utrolig godt i byen, det er bare en stor overgang fra å være i stallen hver dag med møkkete hender og ha egen bil, til å flytte til byen. Det finnes mye jeg setter utrolig stor pris på med byen! Hoppe på en varm buss uansett hvor du er i byen, og slippe å måke snø og skrape is av bilruter om morgenen. Alt du trenger er aldri lenger unna enn at du kan ta bena fatt. Det er alltid liv i byen, og du sitter aldri alene på en pub. Det florerer av spennende folk, foredrag, arrangementer og andre kulturinnslag, uansett hva slags interesse du har. Jeg syns rett og slett det er storslagent å bo i byen! Allikevel er det noe som mangler… 

Jeg visste ikke hvor jeg skulle starte for å komme meg ut til skogen igjen. Hvor finnes det fine turstier i Oslomarka? Hvordan kommer man seg dit med kollektivtransporten? Hvor skal jeg gå av bussen, og hvor skal jeg gå fra busstoppet for å komme til skogen? Smarttelefonen er din beste venn hvis du vil begynne med tur. Jeg startet med å finne små vann på kartet på google maps, lete frem nærmeste holdeplass på kartet og bruke ruter-appen til å finne avgangstider og hvilke busser/trikk som gikk dit. Det viser seg veldig raskt at Oslomarka er godt brukt av turglade folk, og det er skilt og stier i alle retninger! Det går rett og slett ikke ann å gå seg bort. Først var det korte turer på en times tid, mest for å komme seg litt ut og få aktivitet, og når jeg ble mer kjent med området begynnte jeg å ta med sekk med et teppe å sitte på, termos med varm kaffe og niste. De fine dagsturene mine gjorde underverker på både humør og trivsel. Skogen og vannet er den beste terapi! Det tok ikke lang tid før jeg begynte å følge turfolk på Instagram, og feeden fyltes opp av vakre naturbiler og utsikt fra teltåpningen. Hvis dagsturer gjør så godt for meg, tenk hvordan det må føles å våkne opp til frisk skogsluft, fuglekvitter og svaiende trær rundt meg? 

 

 

 

En dag jeg satt på jobb kom jeg over bloggen til Turjenter, og en artikkel de hadde skrevet om hengekøyer. Interessen for hengekøyer har visst eksplodert, men jeg fikk til slutt hendene fatt i min egen køye, og ikke lenge etter overnattet jeg g ei venninne vår første natt ute i køyene våre. Nå bruker jeg enhver anledning jeg har til å komme meg ut på tur, og det merkes på bloggen. Den blir rett og slett nedprioritert, men jeg merker at det lønner seg å sette sin egen lykke først. Pc’en er ikke helt lagt vekk, jeg kommer fortsatt til å dele sunne oppskrifter og helsetips, men vinklingen min blir kanskje litt annerledes, litt mer personlig kanskje? Det blir i alle fall et mer helhetlig perspektiv på helse, selv om mat er viktig så er helse så mye mer enn det! Håper du blir med meg videre på reisen. <3 

Jeg deler forøvrig mye oftere på instagram, og du finner meg der som Lisamalenee. Håper vi snakkes der! 😀 

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg