Redesign: Gratis bokhylle blir til livlig kjøkkenoppbevaring

Inneholder reklame for Naturlig Liv

 

Å ha for liten oppbevaringsplass på kjøkkenet er et velkjent fenomen for mange. Det kom til et punkt hvor jeg nesten kasta matbokser og kjeler rundt meg i ren frustrasjon, og gikk på nettet for å finne den første og nærmeste hylla finn.no kunne by på. Det var et kontor som skulle bytte ut bokhyllene sine, så vi fikk med oss en helt enkel og grei hylle i finér. Den har virkelig gjort nytta si altså, og gjør at produktene jeg bruker mest er enkelt tilgjengelig på kjøkkenet, og de store tingene ikke trenger å ta plass i hyllene. 

Selv om den er helt super i bruk er den ikke veldig lekker å se på, og jeg har lenge hatt lyst til å bytte den ut. For ikke veldig lenge siden hørte jeg Ingefær podkast sin episode “Farger til folket” i reprise, dette er min favorittepisode! Da ble jeg samtidig inspirert til å gjøre noe kreativt med det jeg allerede har, istedenfor å kaste og kjøpe nytt. Jeg kan ikke si annet enn at jeg elsker hvordan hylla ble, og jeg blir genuint glad av å gå inn på kjøkkenet og se den natur-inspirerte hylla mi! Siden vi leier og ikke kan male vegger og så videre, så er jeg veldig tilfreds med å ha fått litt farger inn i hjemmet! 

 

Slik så den ut før.
Stappa med masse rot som har samla seg siden jeg hentet den, og en grusom farge. Ikke akkurat innbydende! 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Nå har den fått to strøk med en matt LADY Aprilgrønn! 
Jeg har rydda i rotet og fått orden på kjøkkenet. Såå deilig! 

Sponset produkt: For noen uker siden var jeg så heldig å så sponset en Wonderbag av Naturlig Liv, og den har vært flittig brukt siden. 
Når den ikke er i bruk har den fått fast plass oppå hylla, og jeg elsker at den er grønn og står i stil til resten! 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Øverst har jeg store fermenteringskrukker i glass og Wonderbagen. 

Så kommer det litt helsenerding med bøker, kosttilskudd og supermat i hylla under. 

Deretter har jeg samlet all kaffe og te, men hovedsakelig te som du kan se, haha. 

I midten står alle poser og krukker med mel, korn, nøtter og frø. Også Gojibær og kollagen! 

Nesten nederst er der jeg har tomme glassflasker til kombucha og vannkefir, samte noen pågående fermenteringsprosjeter og pelletsen til kaninene. 

Slowcookeren og dehydratoren har fått plass nederst. Jeg tenkte egentlig å sette de på loftet, spesielt nå etter jeg fikk wonderbagen så er slowcookeren lite brukt, men alt som blir stående der får kaninene tilgang til. Det ser litt rart ut om hyllene står tomme så jeg må nesten ha noe ikke-spiselig der. Haha! 
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Dette her er faktisk første gang jeg pusser opp et møbel, men definitivt ikke siste! Det er ikke fordi jeg har kastet møblene mine og kjøt nye, men jeg har ikke hatt behov for eller råd til å kjøpe nye før nå. Jeg kjøpte et 3 liters spann, så det spørs om ikke stuebordet får seg en omgang også! 

Har du noen oppussingsobjekter som du ble spesielt fornøyd med? Del bildet ditt på Instagram med taggen #lisamalene da vel, jeg trenger inspirasjon! 😀 

 

 

#oppussing #happyhomestorshov #lady #ladyinteriør #happyhomes #finn #gjenbruk #redesign #secondhand #miljø 

 

 

4 kommentarer
    1. Har lenge tenkt på å skaffe meg et enkelt møbel til å romme alt kjøkkenroter jeg ikke har plass til, og DER hadde du den perfekte løsningen! Det ble skikkelig fint, nå fikk jeg også lyst til å finne en bokhylle på Finn og male den 😄 Takk for inspo, det ble skikkelig bra!

    2. Victoria: Det er helt genialt! Bærekraftig er det også. 😀 Den ansatte i butikken fortalte meg også at malingen er uten miljøgifter, jeg veit ikke noe om maling, men får bare stole på fagfolkene vel. Jeg håper du deler resultatet på instagram eller bloggen, jeg vil se åssen ditt prosjekt blir. 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg