Saftige lapper uten raffinert mel, melk og gluten

Eeendelig helg og lørdag dere! Her har du en superdigg og næringsrik frokost som du kan spise selv eller servere med god samvittighet, også om du er allergiker! Disse inneholder kun tre ingredienser som du som regel har tilgjengelig på kjøkkenet ditt. Du kan lage uendelige varianter av disse lappene, men jeg vil dele basisoppskriften først, fordi de er så utrolig gode i seg selv. Har du prøvd disse lappene? Det er såå hyggelig å høre fra dere fine, så fortell hva du syns og tagg #lisamalene når du deler bilde på instagram, så jeg kan finne deg! 

 

Bananlapper lapper glutenfri laktosefri allergi sunn mat pannekaker

 

Saftige bananlapper 

Nok til ca. 4 lapper 
1 egg 
1 liten banan, ca. 100 gram
20 gram glutenfritt havremel (eller vanlig, om du ikke har intoleranse)
1 klype kardemomme (valgfritt men anbefales!)

1 ss smør til å steike i 

 

Mos bananen god med en gaffel, ha i egg og havremel og rør godt. Ha i kardemomme om du ønsker det. Smelt smøret på middels varme i panna, og steik lappene til de er gyldne på begge sider, det tar bare noen minutter. 

Hot tip! 
Har du ikke havremel så lages det enkelt ved å ha havregryn i blenderen og blende i noen sekunder. Rist litt i blenderen underveis, så grynene faller ned fra sidene og alt blir malt godt til mel. Du kan bruke hele gryn også, men jeg liker konsistensen av mel bedre. 

Du kan spise lappene som de er eller ha på sjokolade, smør, bær, nøttesmør eller noe annet godt du liker! Jeg har gått for sjokoladepålegg fra proteinfabrikken, bringebær og pecannøtter. Yuum! Jeg er jo egentlig ikke fan av fabrikkproduserte produkter som sjokoladepålegg, men jeg fikk denne i månedens boostbox, og hva er vel verre enn å ikke spise maten? Kaste den! #spisoppmaten #kastmindre 

 

Er det kanskje interesse for at jeg skal lage en egen oppskrift på sjokoaldepålegg og dele med dere? 😀 

 

Bananlapper lapper glutenfri laktosefri allergi sunn mat pannekaker

 

 

Bananlapper lapper glutenfri laktosefri allergi sunn mat pannekaker

 

 

Har du noen fine planer denne helgen? Jeg skal jobbe i kveld, men har fri i morgen og det skal bli såå deilig! 

Vi snakkes <3 

 

 

#matblogg #bananlapper #sunn #helse #livsstil #helg #frokost #kos #lapper #sukkerfri #glutenfri #laktosefri #økologisk #bær 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg