Å gå fra null energi til å delta i Holmenkollstafetten!

 

 

Trening har foreløpig ikke vært så stor del av bloggen, rett og slett fordi det har ikke vært en stor del av hverdagen min, dessverre. Jeg har prøvd å gå mye turer og komme i gang med trening, men det er bare så tungt å komme i gang og innarbeide gode treningsvaner i hverdagen som varer. Ikke minst så skal treningen være lystbetont, fordi jeg nekter å holde på med noe jeg syns er dritkjedelig, da blir liksom treningsgleden borte og det blir et ork istedenfor noe positivt. Flere som kjenner seg igjen? 

I begynnelsen av januar ble jeg sykemeldt, og plutselig hadde jeg tid til å fokusere på meg selv. Jeg har alltid mislikt å jogge, liksom virkelig hatet det! En kveld lå jeg i sofaen og følte meg helt elendig, var stiv i hele kroppen, vondt i hodet og ekstremt slapp, men det er ikke noe nytt egentlig. Helt ut av det blå bestemte jeg meg for at det her går ikke. Jeg tar to valg, om 20 minutter kan jeg fortsatt ligge her og føle meg dårlig, eller så kan jeg stå i dusjen med en god følelse etter å ha vært ute. Når man stiller seg selv slike spørsmål er svaret gitt på forhånd. 

Jeg fant en liten bakke i parken like ved blokka vi bor i, gikk ned og løp opp (ga alt jeg hadde) tre ganger, og gikk hjem og tok en deilig dusj. Jeg gjorde det samme flere ganger de neste ukene, og dere?! Jeg er bare helt sjukt forbløffa over hvor fort en kropp kommer i form altså! DET er motiverende og gir treningsglede uten like! Her om dagen tenkte jeg over historiene man hører om folk som har snudd livet sitt trill rundt og startet en ny livsstil, og noen av de begynner til og med å løpe maraton, konkurrere i styrkeløft eller noe annet. Tenk om jeg noen gang kommer dit at jeg finner på å gjøre noe så crazy?! 

Dagen etter kommer jeg på første arbeidsdag etter sykemeldingen og leser igjennom jobbmailen min, så ser jeg en mail som heter “Holmenkollstafetten 2018”. Jobben danner et lag og oppfordrer til å melde oss på, så da gjorde jeg det. Hjeeelp! Det er jo “bare” en stafett og etappene er ikke så lange, men jeg både gruer og gleder meg veldig for det. Så nå er det bare å fortsette treningen frem til mai, og det er vel egentlig ikke noen grunn til å stoppe etter det? 😀 

 

trening treningsglede løpe løpetrening motivasjon

 

Ønsker du en endring i hverdagen din? 

Still deg selv spørsmål hvor svaret er det du ønsker å høre. For eksempel: “Om 20 minutter kan jeg fortsatt ligge i sofaen og føle meg stiv, slapp og elendig, eller så kan jeg stå i dusjen med en god følelse etter å ha vært ute, hvilken blir det?” Når man stiller seg selv slike spørsmål er svaret gitt på forhånd. 

I starten så er det ikke så mye som skal til, som jeg sa så tok det 20 minutter fra jeg bestemte meg til å gå ut til jeg var inne igjen og stod i dusjen med en god følelse. Tjue minutter er ikke en gang en episode på Netflix! 

Hva er det som motiverer DEG? 😀 

 

 

 

#trening #treningsglede #holmenkollstafetten #johaug #xxl #livsstil #side2 #sliten #energi #glede #sol #vår #vinter

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg