Saftig bakt paprika med indiske krydder

 

Litt sliten og trenger noe sunt du kan lage på få minutter? Fylt paprika bakt i ovnen gir deg et fargerikt måltid, du får i deg én av 5 om dagen, sunt fett og mettende proteiner. Et slikt måltid holder blodsukkeret stabilt, og er perfekt om du vil holde det gående en stund til eller om du trenger å fylle magen med noe godt før leggetid. Jeg lagde oppskriften for noen uker siden, når kjøleskapet var helt skrapa. Jeg hadde egentlig ingen forventninger om resultatet, men det ble overraskende godt og jeg har laget det såå mange ganger etterpå! 

 

fylt bakt paprika sunt raskt måltid

 

Fylt og bakt paprika med indiske krydder

En stor snackspaprika
2 egg
Ost
Garam Masala (indisk krydderblanding) 

 

Sett ovnen på 200 grader. Skjær toppen av paprikaen og del den på langs. Legg paprikaen i en ildfast form med den hule siden opp og klekk et egg i begge halvdelene. Strø over garam masala og legg osteskiver over. Stekes i ovnen i ca. 15 minutter. Kan spises alene, eller serveres sammen med tilbehør. Her har jeg servert de sammen med quinoa kokt i kjøttkraft, avokado, tomater og litt grønne spirer og urter på toppen. 

 

fylt bakt paprika sunt raskt måltid

 

fylt bakt paprika sunt raskt måltid

 

fylt bakt paprika sunt raskt måltid

 

fylt bakt paprika sunt raskt måltid

 

Jeg holder på å lese meg opp om hormoner om dagen, og det er spennende å se hvordan kostholdet vårt påvirker hormonbalansen. Når kroppen er ute av balanse kan det føre til flere sykdommer, og et av nøkkelordene her er insulin. Det er viktig å ikke gå med høye insulinnivåer over tid, og her er et fint eksempel på et blodsukkervennlig måltid.

PS! Jeg spiser altså begge halvdelene av paprikaen og alltid noe ekstra tilbehør. Maten er lagt opp slik kun for fotografering, og reflekterer ikke et gjennomsnittlig måltid for meg. Mat er til for å styrke oss, hele oss og for å nytes. <3 

 

Husk å tagge meg eller bruke hashtaggen #lisamalene på instagram om du prøver noen av oppskriftene mine, så er det enkelt for meg å finne deg! 😀

 

 

#helse #livsstil #mat #blodsukkervennlig #bakt #paprika #egg #kk #kamille #sol #økologisk #tine #side2 #matbloggsentralen #matmagasinet #magasinet #underholdning #influencer #spisoppmaten #restemat #studentmat 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg