Hils på vårt nye familiemedlem!

 

Da jeg var 11 år grein jeg meg til min første kanin, bokstavelig talt! Mormor hadde tatt meg med på et arrangement i hjembygda, hvor det var noen jenter som hadde oppvisning med hoppekaninene sine, og da var det gjort. Jeg hadde bestemt meg, jeg skulle ha kanin, men mamma var ikke helt enig. Hun fortalte meg at jeg kom til å syns kaninen er moro i 14 dager, og etterpå blir den sittende i buret sitt. Jeg ga meg ikke, og 5. oktober 2005 (husker datoen som om det var i går!) dro vi til en lokal oppdretter og jeg hentet hjem Pimboli. Det var noe av det beste som har hendt meg. 

Det startet med en. Så ble det to, og så ble det tre. Og så kunne jeg like så greit bare ha så mange jeg ville, så lenge jeg hadde bur til de. Så jeg bygget bur. Jeg har hatt dusinvis av kaniner, reist land og strand rundt på konkurranser og utstillinger og fått mange venner. Når jeg ble 18 og fikk hest hadde jeg bare en kanin igjen, og det var Pimboli. Jeg bestemte meg for å gi han en bror når vi flyttet til Oslo, og slik kom Sondre i hus. Han var litt av en rampegutt og til tider alt for eiesyk, men nå har han vokst ut av den værste tenåringstiden og blitt kastrert, så han har blitt en livlig og aktiv kosegutt. Dere som har fulgt meg en stund har nok sett bilde av begge to både på bloggen, på snap og på instagram! 

I sommer, hele 12 år gammel, karte ikke kroppen til Pimboli mer, og vi måtte ta farvel med han. Det er veldig rart at jeg aldri skal få stryke den flotte pelsen hans noen gang igjen. 

Sondre har derfor vært alenebarn siden sommeren, og selv om det ser ut til at han trives så bør kaniner være flere, siden de er kolonidyr. For alt jeg vet er han kanskje ensom, jeg kan ikke lese kanintanker! 

Dermed har jeg gleden av å presentere familiens nyeste tilskudd, verdens søteste lille fluffypels! <3 

 

Kanin kaninhopping livsstil hobby

Kanin kaninhopping livsstil hobby

Kanin kaninhopping livsstil hobby helse

 

Ååh, hun er så nydelig at jeg smelter! Hun er etter to kjempeflotte hoppekaniner, og foreløpig viser hun gode talenter selv også. 
Hun er veldig aktiv, nysgjerrig, uredd og hopper allerede opp i sofaen på eget initiativ. 
På min instagramstory i dag har jeg lagt ut en del videosnutter av henne, gå inn å se! Instagram: lisamalenee

Jeg har ikke helt klart å bestemme meg for kallenavn enda, og har ikke så mange gode forslag selv. 

Kom gjerne med navneforslag til meg! 

 

Jeg tenkte at jeg kunne ta et par bilder av Sondre også når jeg først var i gang, men han var ikke like fornøyd med å være modell, haha!
Jeg fikk da klipsa et par sjarmerende blinkskudd til slutt. 

Kanin kaninhopping livsstil hobby helse

Kanin kaninhopping livsstil hobby helse Solliens Seattle Seahawks

 

Dette innlegget har ikke så mye med mat og kosthold å gjøre, men kaniner har vært og er fortsatt en stor del av mitt liv, så jeg føler det er på sin plass og starte det nye året med å dele litt mer av meg selv med dere. Jeg er jo blant annet også opptatt av mental helse, og kaninene har vært en viktig nøkkel for meg for å komme hit jeg er i dag, med tanke på sosiale utfordringer. De lærte meg mestringsfølelse, ga meg selvtillitt og i klubben fikk meg mange venner og ikke minst ble jeg kjent med min beste venninne Malin, og vi har holdt sammen i tykt og synt siden. 

 

Sondre og lille bebis har så vidt hilst på hverandre gjennom nettingen, og Sondre ser ikke ut til å bry seg nevneverdig, så jeg håper de kan bli gode venner. <3 
På min instagramstory i dag har jeg lagt ut en del videosnutter av henne, gå inn å se! Instagram: lisamalenee

 

Godt nyttår alle sammen, og ikke glem og hjelper meg med å finne et nydelig kallenavn til lille nye! 😀 

 

 

#kanin #dyr #livsstil #hobby #helse 

4 kommentarer
    1. fannyssk: Takk, jeg syns hun er helt perfekt! Ja, det er egentlig et kult navn det! Men hun er jente, og Trampe passer bedre til hannkanin kanskje? 😀 Ha en fin dag!

    2. Næmmen så søt og så koselig historie da 🙂
      Jeg tenkte automatisk på Silje… siden du har en Sondre. Syntes det passet fint sammen, Silje og Sondre 🙂
      god helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg