Sukkerfri marsipan med kun 3 ingredienser

Marsipan er en slager i jula, og siden jeg har blitt fryktelig glad i marsipan de siste årene så måtte jeg bare prøve å lage min egne, sukkerfrie variant. Det var mye lettere enn jeg trodde, kan ikke skjønne at jeg ikke har laget dette før! 

 

Sukkerfri sunn marsipan


Sukkerfri, grov marsipan:

200g mandler
50g fibersirup gold 
1 eggehvite 

Kværne mandlene, jeg bruker blenderen min til dette. Jeg kværner de med skallet på, men du kan skålde de om du vil. Tilsett fibersirup og eggehvite og kna massen til den henger sammen. Om du vil ha marsipanen søtere kan du tilsette ekstra valgfri søtning, for eksempel kokossukker eller noen dråper stevia. 

Du kan for eksempel rulle marsipanen til kuler eller staver og dekke de med sukkerfri sjokolade? Oppbevar de i et glass med lokk i kjøleskapet. Jeg har hatt noen kuler med meg på jobb denne uka, og spiser et par når sulten kommer og lurer! 

 

Sukkerfri sunn marsipan

Sukkerfri sunn marsipan

 

Har du prøvd en av oppskriftene mine? Tagg meg eller bruk hashtag lisamalenee på bildene dine instagram så jeg kan finne deg! 😀 

 

 

 

 

#sukkerfri #sunn #funksjonellmat #fibersirup #mandler #helse #kosthold #tunsberg #mat #godis #julekaker

4 kommentarer
    1. Dette ser og høres veldig godt ut! Her hjemme har vi brukt mye av Funksjonell mat sine produkter! Det er ikke så mye karbohydrater som det er i annen sirup, som gjør den knallbra! Dette tror jeg jeg må prøve selv! Takk for bra innlegg!

    2. Ingrid Kristine: Helt enig! Funksjonell mat åpner for en hel verden av nye muligheter! 😀 Del gjerne resultatet med meg, det er så fint å kunne dele erfaringer. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg