Lunsjpizza med eggerøre og laks

 

 

Vil du ha ferdig lunsj på 5 minutter? Her har du et perfekt måltid, som passer nesten like godt til middag som til lunsj. 

Jeg så at det er snart to uker siden sist innlegg, og det er en grunn til det, men jeg tror at jeg vil holde det for meg selv i alle fall en liten stund til. Dette er jo en blogg om helse, både fysisk og psykisk helse, så det blir feil for meg å holde dette unna bloggen. Jeg skal skrive om det da jeg føler at tiden er inne og jeg har funnet de rette ordene. Så lenge kan jeg fortelle at det har vært viktig for meg å ta litt avstand og ta vare på meg selv, og hvis du har lest noen av innleggene mine før, så vet du at jeg er opptatt av viktigheten ved å ikke ha dårlig samvittighet for tingene som forblir ugjort og heller fokusere på det man faktisk har oppnådd.

Som for eksempel denne utrolig gode pizzaen med Salmalaks, som ble til fordi jeg ikke har hatt energi til å legge så mye tid til matlaging i det siste, og fordi Coop hadde Salma i “snart utgått på dato” gylle si til 40%. Den var så god at den ble lunsj tre dager på rad og tok bare 5 minutter å lage, himmelen! Rask og sunn mat skal ikke gå ut over smaken i alle fall. Mmm. <3 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Lisas hurtiglunsjpizza med eggerøre og laks

1 lefse, bruk det du har, vi hadde økologisk fullkorn tacolefse i skapet fra taco dagen før
Ost, noen skiver
1 egg, gjerne økologiske
Laks, gjerne røkelaks, mmm<3

2-3 ss mjølk
Dill, gjerne fersk, men det hadde ikke vi
Rømme (seterrømme seff)
En klype salt
1 ss smør

Smelt ost oppå lefsa, jeg hadde min lefse 5 minutter i ovnen på 160 grader. Bland egg, mjølk og salt, og ha smør i panna og stek eggerøren raskt. Laksen skjæres i skiver og legg på lefsa sammen med eggerøre. Strø på dill, ha på rømme og gjerne skvis litt sitron over. Bon appétit! 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Oslo er utrolig solfylt om dagen, og det er deilig å få litt sol og varme oppi det hele. Siden Sondre nå er kastrert så går begge kaninene kjempegodt sammen, så begge er løse i stua store deler av dagen. I dag tok jeg sele på begge to, så gikk vi ut i sola en stund. Begge var egentlig mest opptatt av å vaske av seg vann fra snøen som driver og smelter, til liten nytte dessverre, men de fikk i seg noen få strå med gress fra i fjor mellom all vaskinga da. Nydelige er de. 

 

God fredag, håper alle får den helgen de ønsker seg, make it yours. <3

 


 

 

#mat #laks #salma #pizza #fredag #underholdning #helse #psyke #hverdag #livet #oslo #sol #vår #egg #øko 

 

 

6 kommentarer

Siste innlegg