Miljøvennlige innkjøp i januar!

 

 

Da var det torsdag, og denne uka betyr det fredag for meg! Det blir så utrolig deilig med en langhelg nå, 2017 har starta godt, men det har gått i ett. I romjula gjorde jeg noen innkjøp som jeg har fått litt tid til og teste nå, så jeg tenkte å dele mine innkjøp. 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Plantebasert såpe uten skadelige kjemikalier!

En ting er helt sikkert, og det er at jeg går aldri tilbake til Zalo eller andre rengjøringsmidler igjen. Det finnes jo nå mange merker som du får kjøpt på helsekostbutikker, og disse er bare det første merket jeg har testet, men så langt holder de virkelig mål. Veldig fornøyd!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

Humble brush! 

Millioner av tannbørster blir kastet årlig her i verden og bruker millioner av år på å bli brutt ned. Nå har jeg valgt å kjøpe en tannbørste som er laget av bambus og nylon, de første gangene jeg brukte den så føltes det litt rart når skaftet ikke var plastikk, men det tenker jeg absolutt ikke over lenger. Noe av det beste med produktet er at for hver kjøpte tannbørste, donerer de en tannbørste til mennesker i nød. 

Designet er også utrolig stilig da! 

Står litt mer om produktet her. 

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

Maritabutikken!

Jepp, jeg har vært å thrift shoppa igjen, som vanlig! Jeg elsker alle typer gjenbruk og second hand-butikker. Det er ofte jeg først og og leter i slike butikker eller på loppemarked hvis det er noe bestemt jeg er ute etter, før jeg kjøper noe nytt i butikk. Nå ønsket jeg meg en ny glasskrukke til brygging av kombucha, og på Maritabutikken fant jeg en skikkelig kul glasstønne av noe slag. Den var litt mindre enn jeg egentlig ønsket meg, men for store krukker kan også blir litt for tunge og flytte på og håndtere. Den rommer fire liter og fikk den til den fine sum av en krølla femtilapp. Maritastiftelsen gjør mye bra for mennesker som trenger det, du kan lese om butikken her!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Denne batchen satt jeg helt i begynnelsen av januar, så den er straks ferdig! Jeg har brukt en type te jeg ikke har prøvd før, PG tips. Gleder meg utrolig mye til å smake. Ønsker meg gjerne forslag til noe jeg kan tilsette til annengangfermenteringen, jeg har nå prøvd ingefær, rosiner og bringebær (hver for seg), men jeg var ikke noe særlig fan av noen av resultatene. Kan man bruke sitron eller ananas kanskje? Jeg liker den syrlig! 

 

I tillegg til dette har jeg kjøpt en del planter, jeg elsker grønne planter! 

 

Tenker du på miljøet når du er ute og shopper? 

 

 

#miljø #bærekraftig #maritastiftelsen #humblebrush #kombucha #te #såpe #helse #økonomi #samvittighet #underholdning #fretex #secondhand

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg