Potetomelett med røkelaks

 

Dagene går i ett om dagen, og jeg må være ærlig å si at når det står mellom å få nok søvn og bloggen, så vinner nok søvn. De som har fulgt meg vet at jeg er utrolig opptatt av å ta vare på seg selv, og søvn er helt vesentlig. Noen ganger sover jeg så lenge at jeg til og med får det litt travelt til kveldsvakt på jobb! Og med travelt mener jeg 3-4 timer til jeg skal være på jobb. Jeg skal blant annet lage en god frokost, gå tur og ordne litt hjemme. Aller helt vil jeg også blogge litt før jobb, men plutselig har klokken blitt så mye at jeg må raske på og lage lunsj til å ha med på jobb, og så komme meg avgårde. 

 

I går var ingen unntak. Men det er jo altså helt nødvendig å sove til litt utpå formiddagen når man har jobbet sent dagen før, syns jeg. Etter nesten 10 timer søvn på øyet og med minnet om en hard gårdsdag ferskt i minnet, laget jeg meg et skikkelig energiboost av en frokost før jeg tok turen ned på postkontoret. Pakken min fra soma.no hadde endelig ankommet! Henting av denne pakken, og gleden det var å pakke den opp gjorde jo da at jeg fikk litt dårlig tid før jobb, som vanlig. 

 

Gårdsdagens matpakke måtte altså bli noe som tar kort tid å lage. Siden jeg faktisk har hatt lyst på røkelaks i det siste kom jeg opp med en idé som viste seg å bli et utrolig godt måltid. Jeg klarte ikke å tenke på noe annet enn maten som ventet på meg i pauserommet, og når det endelig var tid for lunsj (eller, middag egentlig!) så skuffet den meg ikke. 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

Potetomelett med røkelaks

Til omeletten bruker du ca. en neve med kokte potetterninger. Det er ca. 2 dl terninger. Ha de i blanderen sammen med to egg, et par ss kefir og litt vann. Jeg tilsatte også litt salt, pepper, muskat og gurkemeie i røren. Kjør til røren er jevn, og stekt i smør på svak varme på begge sider til den er gyllen og fast. 

Når den er avkjølt tar du på det pålegget du vil ha, det var utrolig godt med røkelaks, grønnkål, avokado og seterrømme. Mm. <3

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Rull omeletten sammen, del i to og putt i matboks eller nyt med en gang. 

En skikkelig god og mettende omelettrull på 1-2-3!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

Nå er det faktisk snart på side for meg og løpe på jobb igjen, men først vil jeg ønske deg en god torsdag, og håper du har noen planer du gleder deg til i helgen. Det har jeg denne helgen, og det er godt å vite at jeg har noe å glede meg til etter mye jobbing og slitsomme dager. God torsdag!

 

Følg meg også gjerne på instagram lisamalene.no og snapchat: lisamalenee 

 

 

 

 

#torsdag #mat #laks #omelett #underholdning #helse #egg #potet #avokado #jobb #

 

 

 

6 kommentarer

Siste innlegg