Sukkerfri pavlova til 17.mai!

 

 

17. mai er rett rundt hjørnet, og i den anledning syns jeg det passer seg å dele litt søtsaker igjen. Faktisk så skal du få to kakeoppskrifter i dag! Planen var å poste disse tidlig i dag, slik at du får handlet og forberedt dersom du vil lage kakene, men jeg har hatt det litt travelt med noe utrolig spennende i dag som jeg skal dele når det er klart, så fotografering og bilderedigering av kakene har tatt litt tid. Nå er i alle fall pavlovaen klar, og den skal jeg nytes med min fine venninne før vi straks skal ut en tur!

 

 

Sukkerfri pavlova

 

Sukkerfri pavlova

 

Bunn:
2 romtempererte egg
1 stor ss sukrin eller sukrin gold
5-10 dråper stevia eller 1 ts løs steiva

 

Jeg liker å kombinere flere typer søtning når jeg ikke skal bruke sukker. Grunnen til det er at mange syns sukrin kan føles “kaldt” i munnen, og det smaker bedre om man kombinerer fler. Sukrin og annen søtning begynner man å få tak i hos de fleste velassosierte dagligvarebutikker og i alle helsekoster. 

Sett ovnen på 100 grader. Skill eggehvite og eggeplomme, det må ikke komme noe eggeplomme i eggehviten. Pisk eggehvite og det søte til det er stivt, og ha på et brett med bakepapir. Stekes i 1,5-2 timer. 

 

Sukkerfri pavlova

 

Krem:
1,5 dl kremfølte
2 ss sukrin eller sukring gold
5-10 dråper stevia eller 1 ts løs stevia

Pisk til en luftig krem. Ha utover den avkjølte marengsbunnen og topp med bær. 

 

NYT!

 

Sukkerfri pavlova

 

Sukkerfri pavlova

 

Sukkerfri pavlova

 

 

 

 

Fikk du lyst på pavlova? Hele min er allerede borte. SÅ GOD!

 

 

 

 

#mat #sukkerfri #kake #pavlova #jordbær #sukrin #blodsukker #krem #17mai #helse #kosthold

 

6 kommentarer
    1. Åh, det ser kjempe godt ut! Takk for at du deler, blir så inspirert av deg! Håper du får en fin feiring:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg