Squashpasta med kremet linsesaus

 

 

Åååkei, mandag. Jeg burde egentlig ikke klage, for jeg har jo vært i London i helgen!! Jeg føler meg så utrolig heldig som har mulighet til å reise, og denne turen var i tillegg kombinert bursdags- og julegave fra samboeren min. Det er ikke en selvfølge å kunne reise og få så fine gaver, og jeg er evig takknemlig! 

Vi kom nesten akkurat hjem, og jeg må straks på jobb, så det ble en rask og enkel lunsj og middag til å ha med på jobb i dag. Maten lager nesten seg selv, smaker utrolig godt og har få ingredienser. Denne passer jo perfekt til kjøttfri mandag også!

 

squash pasta zoodles med linsesaus vegan pasta carbonara

 

squash pasta zoodles med linsesaus vegansk pasta carbonara

 

 

“Zoodles” med kremet linsesaus

 eller Vegan Veggie Carbonara som jeg også kaller det!

 

1 squash
3 dl linser
6 dl vann
1 dl kokosmelk
1 paprika
1 stor løk
1/2 ts muskatnøtt
2 ts paprikakrydder
2 ts spisskumin
2 ts oregano

 

Skyll linsene og kok opp med vannet. Hell over kokosmelk og muskatnøtt, og la småkoke til linsene er helt møre og grøtete. Kutt paprika og løk i terninger og stek sprø sammen med resten av krydderne i godt med smør eller kokosolje. Mens dette steker kan du bruke en spiraliser til å strimle squashen. 

 

Supergodt, masse proteiner, raskt og enkelt! 

squash pasta zoodles med linsesaus vegansk pasta carbonara

 

squash pasta zoodles med linsesaus vegansk pasta carbonara

 

Håper du har en flott mandag, og kanskje det blir en kjøttfri middag i dag? 🙂 

 

#mat #matblogg #kjøttfri #mandag #kjøttfrimandag #squash #pasta #sunt #helse #vegetar #vegan #carbonara #ferie #langhelg #london #oslo #rawfood #råkost 

 

 

9 kommentarer

Siste innlegg