Myke moccafugde-kuler

 

 

Så var det snart helg igjen da, og jeg gleder meg virkelig til denne helgen! Jeg skal nemlig på hyttetur med jobben, og det tror jeg blir ordentlig bra. Det blir moro å bli bedre kjent med kollegaene mine, og gjøre helt annet enn hva man vanligvis gjør i helgene. Jeg avslørte jo i forrige post at jeg har kjøpt meg foodprosessor som jeg hentet på posten i går, og etter jobb måtte jeg bare prøve den. 

Som det sjokolademonsteret jeg er måtte det selvfølgelig bli noe med kakao. Jeg bestemte meg for å lage sjokoladefudgekuler som vi kan kose oss med på hytteturen. Jeg har laget slike kuler lenge og min yndling som alternativ til kaker og godis. Her om dagen kom jeg over Maria Uldahl sine Mocca Bliss Balls, og kulene med kaffesmak hørtes bare helt himmelsk ut! Resultatet ble bra, og jeg gleder meg skikkelig til å servere dem i helga. 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Disse godsakene er rawfood, helt veganske og uten raffinert sukker.  

Slik lager du moccafugde-kuler:

1 dl mandler eller mandelmel
1 dl pecannøtter
1 dl havregryn
1 ss kokosolje
ca. 10-15 små dadler (uten stein)
1 liten ss pulverkaffe
2-4 ss rå kakaopulver (evnt. vanlig fra matbutikken)

Putt alle ingrediensene i en foodprosessor, og kjør til du får en jevn masse. Du kan kjøre det tørre litt først for å få det mer finmalt før du har i det andre. Vil du ha massen mer klissete kan du ha i mer kokosolje eller fler dadler. Du kan også bruke akkurat de nøttene du vil, neste gang skal jeg prøve hasselnøtter og pecan. 

Rull massen til kuler, så er de klare for servering! 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Håper du liker kulene like mye som jeg gjorde, tagg gjerne bilde på instagram med #Lisamalene hvis du prøver å lage de! 

 

 

Håper du får en fin helg, og at du nyter den med god samvittighet! 

 

 

#mat #sjokolade #kaffe #kaker #godis #sukkerfritt #vegansk #vegan #mocca #mocha #ernæring #helse #kosthold #underholdning

 

 

 

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg