Burrito med ostesaus og guacamole

 

 

Nå er det vel på tide med en middagsrett igjen! Av og til er det faktisk på tide med en avveksling fra taco, og da er det perfekt å lage enchiladas, burrito eller liknende, bare det er meksikansk selvfølgelig. 

Her er vegetarburrito med roasted vegetables, ostesaus og guacamole!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Du trenger:

Fyll:
1 chili
3 fedd hvitløk
1 stor løk
1 paprika
1 boks bønner
2 ts paprikakrydder
2 ts cumin
2 ts oregano

1 dl ris eller quinoa 

Ostesaus:
1 ts hvetemel
1 ts smør
2-3 dl melk eller kokosmelk
Valgfri mengde ost

Guacamole
1 stor avokado
1 neve små tomater
1/4 ts muskat
1/2 ts pepper
1/2 ts gurkemeie

Og:
Toltilla-lefser

 

Hakk chili og hvitløk og frem litt i pannen. Del paprika og løk i strimler og stek sammen med chili og hvitløk. Tilsett bønner og krydder på slutten av steketiden. 

Kok ris eller quinoa etter instruksjoner på pakken. Jeg kjøper quinoa i løsvekt, og bruker 1 dl quinoa og 2 dl vann. 

Smelt smør og bland inn hvetemel. Hell over melk og la dette småkoke litt før du har i ost. Jeg brukte mozzarella og cheddar. 

Mos avokadoen og ha i tomater delt i to. Tilsett krydder og rør godt. 

 

Fyll tortillaen med burritofyll, saus og guacamole og topp med noe mer dersom du ønsker det.
På toppen har jeg fermentert løk. <3

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

Så. Da blir det vel burrito til middag i dag da? 

 

Jeg har en nyhet også! Forrige uke bestilte jeg meg foodprosessor, og den kom i posten i dag! Jeg gleder meg skikkelig til å teste den ut, og dele mange nye oppskrifter med deg. 

 

Fortsatt god lillelørdag! 

 

#mat #burrito #meksikansk #onsdag #saus #vegetarmat #vegetar #kosthold 

 

 

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg