Rask, grønn lunsj

 

God onsdag! 

Denne uka er det kveldsvakter igjen, og det betyr jo at jeg snart skal av gårde på jobb. Jeg spiser som regel sen frokost når jeg jobber kveldsvakter, men må uansett ha noe mer å spise før jeg drar avgårde til jobb, og i dag hadde kjøkkenet våres svært lite og by på. Det ble allikevel et enkelt og sunt måltid som jeg tenker kan holde meg mett i alle fall frem til første pausen på jobb. 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Grønt syrlig eple med ceylon kanel og peanøttsmør og en kopp matcha te. <3 

 

Eple i seg selv holder ikke meg mett så lenge, men sammen med peanøttsmør som inneholder en god del fett og litt proteiner i tillegg så holder det mye lenger! Jeg anbefaler å bruke et så rent peanøttsmør som mulig, den fra Green Choice er bra.

Ceylonkanel er, i motsetning til cassiakanel som du får på matbutikken, også bedre for deg, fordi den inneholder mye mindre mengder av kumarin som er giftig for leveren. Faktisk så giftig at man ikke bør spise mer enn ca. en halv ts. “vanlig” kanel, altså cassiakanel, daglig.
Dessuten smaker ceylonkanel mye bedre! 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

Matcha-te er jo meget næringsrik i seg selv, men jeg tilsatte tre ts. med gelatin for å tilføre litt mer proteiner til måltidet mitt. Siden jeg ikke har slik bambus-visp man lager matcha med, heller jeg kokende vann tilsatt litt kaldt vann i blenderen, sammen med en halv ts matchapulver og gelatin. Av og til har jeg i litt lecithin også, eller en ts kokosolje. Når jeg kjører det i blenderen blir den skummet og får en god konsistens! 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

Superenkelt måltid, næringsrikt og bestående av både karbohydrater, fett og proteiner. Det er utrolig viktig og mange fordeler med og inkludere alle tre næringsstoffene i hvert måltid. Du holder et stabilt blodsukker, føler deg mett lenger og slipper og føle på søtsug og småspise ting du ikke burde mellom måltider! 

 

Håper du får et flott onsdag videre!

 

#mat #eple #matcha #te #gelatin #peanøttsmør #nøtter #fett #proteiner #kollagen #helse #kosthold #underholdning #søtsug #glede 

 

6 kommentarer

Siste innlegg