Bedre sent enn aldri!

 

 

God kveld! Eller, egentlig er det vel natt nå.Jeg vet ikke hva som skjer med meg om dagen altså, jeg kan være så ærlig å si at ukene før jul var utrolig tunge, men når hverdagen startet igjen etter nyttår var saken en helt annen. Det må jo nevnes at et av målene mine for dette året er å ta bedre vare på meg selv, så kanskje er det dét som gjør det? 

Jeg passer på å sove nok, trener yoga flere dager i uken, har begynt å ta tilskudd av vitamin D og ikke minst så har jeg kuttet sukker helt! Det vil si, jeg spiser jo veldig lite sukker fra før, men jeg bestemte meg for å slegge meg på sukkerfri-januar, så nå er det et strengt regime på sukkerfronten for min del. Og for å være helt ærlig så er det ikke vanskelig i det hele tatt. Det er faktisk utrolig deilig og føle etter noen dager at alt sukkersug er helt borte, og det faktisk ikke frister å ta en bit når det ligger melkesjokolade i pauserommet på jobb.

Tirsdag etter jobb følte jeg samme som før jul, energien var helt på bunn, og jeg la meg i senga klokka 8 på kvelden og sov til 10 dagen etter! Det gjorde nok susen, fordi etter kveldsvakt i går og dagvakt i dag hadde jeg mengder med energi etter jobb! Jeg sneik meg til en liten shoppingrunde etter jobb, og dro rett hjem og shina nesten hele leiligheten! Jeg har hatt lyst til å ta en skikkelig rydderunde veldig lenge nå, men har rett og slett ikke hatt energi, før i dag! 

Jeg rydda og ordnet faktisk så mye at jeg glemte å lage meg middag! Det har nok aldri skjedd meg før. Derfor ble det bare en enkel smoothiebowl til kveldsmat (eller, nattmat egentlig, bedre sent enn aldri!) før jeg nå skal henge opp klesvasken og hoppe rett i seng for å være klar til en ny dag, forhåpentligvis blir morgendagen like god som i dag! 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Midt i smoothiemekkingen fant jeg ut at jeg egentlig ikke hadde noe av det jeg egentlig hadde tenkt til å ha i, derfor ble den litt søtere enn planlagt. Jeg brukte en halv banan (liten banan), litt frossen blåbær sånn på slump, et par frossne jordbær, en ts lecithin og rice bran og en dæsj kefir og kombucha. Toppet med bipollen, kakaonibs og gelatin av alle ting. Dette må være den mest merkelige smoothien jeg har laget noen gang, men godt smakte det! 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Gamlefar måtte kvalitetssikre, viktig! 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

 

Tingene jeg nevnte først i innlegget, trene jevnlig, få nok søvn, ikke spise søtsaker osv, virker lett i de gode periodene, men slik er jo ikke realiteten, og det kan de fleste en del om, meg selv inkludert. Ord skrevet på en blogg kan få det til å høres ut som at slike ting er en dans på roser for forfatteren, men selvfølgelig er det ikke slik for meg heller. Enkelte dager kan det kreve veldig mye å gå på trening eller holde seg unna det godteriet, så mye at jeg faktisk ikke går på trening og heller spiser det jeg ønsker meg aller mest akkurat da. 

Det er i disse stundene at det er viktig å ikke se for langt frem. Ta en dag av gangen, og husk alltid at det er alle de små valgene i hverdagen som utgjør den store forskjellen.

Selvfølgelig skal ikke hele 2017 være sukkerfri! Men kanskje bare akkurat i dag? Ha det i bakhodet, hver dag. 

 

 

#mat #smoothie #sukkerfri #januar #vinter #tilskudd #glede #energi #depresjon #supernature #lecithin #bipollen #kakaonibs #kakao #sjokolade #helse #kosthold #underholdning

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg