M O R G E N R U T I N E !

 

God morgen kjære deg!

I dag er min første jobbdag etter jul. Vel, egentlig skulle jeg jobbe hele romjulen, men det satte sykdom en stopper for. Nå er jeg nesten helt frisk som en fisk, og skal vende snuten mot jobb igjen, og prøve så godt jeg kan å angripe hverdagen med en positiv innstilling. Jeg syns ikke alltid at det er like lett, så jeg tar noen forhåndsregler, og jeg skal i år prøve å bli flinkere på å ha en morgenrutine. 

 

Pr. nå så har jeg ingen morgenrutine. Eller, jeg har en slags rutine, jeg tar tilskuddene mine, tran og mageshot, og prøver å alltid ha en sitron i hus slik at jeg kan få et glass lunket vann med sitronjuice first thing in the morning. Men det å ha en morgenrutine er vanskelig når jeg jobber skift, fordi jeg har god tid til en lang og deilig morgen når jeg begynner sent, men ikke ellers. Jeg må derfor prøve å komme opp med en god rutine som jeg kan fortsette med utover året, og som jeg også trives med og fungerer i hverdagen. Jeg må definitivt bli flinkere til å stå opp så jeg har god tid om morgnen, også må jeg alltid passe på å ha lunsj ferdig preppa i kjøleskapet, selv om jeg allerede er ganske innkjørt på den delen. Jeg har faktisk bare kjøpt lunsj på butikken to ganger siden jeg startet i denne jobben 1. september i 2016! 

 

Slik ser min morgenrutine ut nå:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Fermentert, hjemmelaget mageshot med sitron, ingefær og gurkemeie. 

Noen tabletter Chlorella

Tran

Og D vitamin i vinterhalvåret

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Ingefær og Gurkemeie har en rekke helsefordeler, og jeg merker veldig stor forskjell på magen i de periodene jeg er flink med å ta denne shoten om morgnen, og til og med ofte før måltider. Det er mange enzymer og bakterier i denne som er gunstig for fordøyelsen og tarmhelsen generelt. 

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

Jeg spiser alltid frokost, og som jeg nå har nevnt en del ganger nå så er det fortsatt chiagrøten som er nåtidens favoritt. Når jeg starter sent så varmer jeg bær og gjør den skikkelig god, mens når jeg starter tidlig så putter jeg bare glasset med grøt i veska og spiser når jeg kommer på jobb. Må jo innrømme at det er myye bedre å lage den til og spise hjemme, men jeg liker å ha god tid når jeg kommer på jobb, også har jeg grøt utover dagen også, hvis jeg er sulten før eller etter lunsj. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

 

Håper du har hatt en fin start på det nye året, og at du gir seg selv litt god tid om morgnen til å få i deg en god og sunn frokost den kommende tiden. 

 

Jeg har forresten utfordret meg selv til å bli med på sukkerfri januar, er du med?! 

 

#mat #frokost #grøt #shot #mage #fordøyelse #morgen #tarm #rutine #helse #ernæring #underholdning #kosthold #supernature #chlorella #ingefær #tran #sukkerfri #januar #nyttår 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg