P o w e r f r o k o s t !

 

Det er vel ingen hemmelighet at vintermørket nå har tatt over styringen på humøret til mange nordmenn, og selv om man ikke jobber mer enn ellers, så føles det ut som at det eneste man gjør er å sove og jobbe. Eller stupe hodet ned i skolebøkene, for de som gjør det. Sånn er det i alle fall for meg, jeg sliter med å få stått opp, lage mat fra bunnen, trene, og leiligheten ser helt bomba ut. 

Jepp, vi har jo alle mange ting på agendaen nå rett før jul, og selv om jeg hadde fri i går og hadde en hel liste med ting jeg skulle ha gjort, så ser jeg rundt meg i skrivende stund at ikke en eneste ting ble gjort. Selvom jeg ikke satt rolig i det hele tatt i går, jeg gjorde jo noe hele tiden! Det er helt ufattelig og utmattende. Og jeg er nok langt ifra den eneste som føler det sånn. 

I går var Espen og jeg på nattåpent på Oslo City for å kjøpe støvsuger. Når roomien vår flytta ut tok han med seg støvsugeren sin, så nå var det helt krise hos oss. Det ble jo litt sent før vi kom i seng, og siden jeg skulle opp i dag for å spise frokost og gå på en liten bytur med søteste Camilla før jobb, så måtte det bli en skikkelig energifrokost. 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Frokost

Chiagrøt med bær og julemüsli 

Surdeigsbrød med meierismør

Grønnsaksjuice

Macha te 

 

Frokosten gir meg mengder med næringsstoffer, fiber, proteiner og fett, som holder meg mett lenge og holder blodsukkeret stabilt mye lenger utover formiddagen enn en fettfri frokost ville gjort. I tillegg så smaker det jo helt himmelsk! 

 

Visste du at du kan fermentere juice? Juicen blir sunnere og får en mer syrlig smak, fordi melkesyrebakteriene lever av sukker. Dermed kan du unngå drastisk blodsukkerstigning når du drikker juice, og den blir bedre for kroppen din! Et par ss med starter fra noe du har fra før, myse, molkosan eller upasteurisert eplecidereddikk kan brukes. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

Så synd at det kreves litt planlegging for å bake surdeigsbrød, for nå er jeg helt tom til i morgen tidlig! Grøten tar heldigvis bare to små minutter og røre sammen, så der er jeg i alle fall sikret. 

 

Håper du får en flott onsdag nå før jul, og at du prøver å gjøre noe fint for deg selv nå i mørketiden. Det skal jeg! 

 

 

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg