sunday-prep

 

Jeg våknet klokken 06.45 i dag for å gå på jobb, etter bare to timers søvn. Det er så kjipt å ligge mange timer i sengen uten å få sove altså! For å våkne litt bestemte jeg meg for å se igjennom storyene på snapchat, og da skjønte jeg lite. Det var fullt av bilder og videoer av vinglass, folk som synger og blinkende nattklubblys. Hva er det jeg ikke har fått med meg, som er så festlig midt i uka? Jeg måtte tenke meg om både en og to ganger før det gikk opp for meg at det var fredag i går.

Da veit du at det er jobbhelg. 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Det er ikke så lett å prioritere blogging når jeg egentlig burde være i seng akkurat nå, men jeg hadde så lyst til å vise frem kveldens resultater. Det er så viktig for meg å sette mat øverst på lista når jeg er sliten og trøtt, fordi det legger hele grunnlaget for hvordan min neste dag kommer til å bli. Jeg laget meg derfor en god middag, og gjorde istand chiagrøt med havre og rå kakao til frokost og presset over en liter med grønn juice. Juicen inneholder blant annet en hel brokkoli, mye spinat, gulrøt, selleri, sitron, mynte og ananas. 

 

Jeg vet at morgendagen blir så mye lettere, hvis jeg gjør noen grep dagen før! Dagen blir så slitsom hvis man går og er sulten, har lite energi og svingende blodsukker, jeg blir også skikkelig gretten! Det er også så lett og bare ta noe raskt og usunt hvis man ikke har noe bedre alternativ rett foran nesen hvis det er krisetilstander.

 

Lunsj til jobb laget jeg i går og ligger allerede klar i kjøleskapet, jeg har min trofaste chiagrøt og en ordentlig næringsrik juice, alt står klart til meg i morgen tidlig og kommer garantert til å gjøre søndagen min mye bedre! Garantert mye bedre enn de som ligger i sengen til langt på dagen i morgen og angrer på den siste drinken i går. 😉 

 

I tillegg startet jeg et lite prosjekt: spiring av mungbønner! 
Gleder meg til hvordan resultatet blir. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Det værste med å lage mat: rydde etterpå. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Chiafrø, havregryn, coop økologiske kokosmelk (er best syns jeg), rå kakaopulver og en ts surdeigssarter. <3

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nå kan søndagen bare komme!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Deilig å være godt forberedt. Jeg prøver å være det hver dag, men det er ikke så lett!
Forbereder du morgendagen? 

 

 

#mat #helg #søndag #juice #grønn #økologisk #sunt #grøt #sjokolade #kakao #supernature #rå #chia #chiafrø #spirer #bønner #underholdning 

 

 

6 kommentarer
    1. magemassasje: Så hyggelig at du syns det! Jeg er så glad i grøten min, spiser den nesten hver dag. Merker godt på fordøyelsen i perioder jeg ikke spiser det! Helt perfekt for slike som meg, som ELSKER sjokolade, og den kokosmelken holder lenge som søtning til denne syns jeg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg